söndag 3 juni 2012

Massiv uppdatering!

Ohoj där på andra sidan! Ojojoj nu har jag mycket att ta igen här, även om det egentligen inte hänt så jättemycket faktiskt. Det har ÖSREGNAT till och från hela veckan nu (skulle va bra med en regnjacka nu pappa^^) så inget paradisväder här inte. Sitter på bibblan, som har blivit min förmiddags rutin nu för tiden pga deras internet som för övrigt SUGER men kan man inte gå nån annan stans utan att betala får det duga...

Jag hade skrivit ett jättefint och detaljerat inlägg i förrgår men allt fucka ur och försvann så istället för att skriva allt får ni ett litet bildgalleri att traska igenom mina fyra dagar som gått nu!


Så i onsdags gjorde jag inte så mycket mer än att sitta på arslet och skriva klart mitt CV, här är utsikten på bron över till South bank som jag hade bredvid mig.


När jag va klar vid 4 tiden gick jag ut på andra sidan av bibblan och märkte att det va en stor marknad över hela torget som ligger precis utanför. Haha då fattade jag inte varför det skulle va en marknad mitt i veckan men nu kom jag på att det såklart är för italienska veckan som jag skrev om.


HAHA den där bjuder jag på, men jag hade inte ätit på hela dagen så jag va väldigt hungrig när jag finaly kom ut!



Brisbane at night so beautiful!! Bestämde mig för att ta en lite annorlunda väg hem via South bank och över en bro som gick raka vägen till mitt hotell.


Kostade på mig en sista hotellfrukost bara för att ni skulle få se hur fin den va!
jag kommer sakna den lite...

Efter den utsökta frukosten va det raka vägen till Work n' Holiday kontoret för att hämta mitt färdiga och rättade CV. Sen direkt till banken för att hämta mitt bankkonto. Kom dock inte på för än igår hur man överför pengar från mitt svenska bankkonto till det här kontot... men nu är pengarna på väg iaf!
Som ni kan se på bilden köpte jag även en bok att läsa så jag kommer igång lite med engelskan. Jag vet vad ni som känner mig tänker och ja jag köpte en bok frivilligt! Köpte även ett litet anteckningsblock, som passar mig ganska så bra, där jag kan skriva dagbok i för att komma ihåg detaljer.


Sen gick jag runt ett område som ska va da plazzzee där allt händer och alla nattklubbar och barer är. Vet dock inte hur sugen jag är på ett barjobb eftersom det antagligen kommer bli mycket kvällstider vilket jag inte alls känner för. Jag vet att man inte ska va petig men man måste väl börja med favoriterna först och sen jobba sig neråt på önskelistan ;)
Bilden ovanför visar btw (by the way) inte direkt gata där alla klubbar va utan the China town of Brisbane, alla städer måste ju ha en sån!^^




Sist den dagen gick jag upp och kollade bostadsområdet som va riktigt mysigt. Såg lite ut som en regnskog (kanske också för att det regnade) men husen va gulliga och hela området va som en helt annan stad. Det coolaste va att bakom dom här små "regnskogshyddorna" såg man alla skyskrapor och utsikten över hela staden. Kunde dock inte se mig omkring jättemycket eftersom det igen ÖSREGNADE så gick raka vägen igenom och till hotellet.


När jag torkat av mig och bytt lite kläder skyndade jag mig till bibblan för att försöka hinna göra lite nytta på internet men kom inte så långt för än dom stängde. Men jag träffade Anssi och Hass från Starbucks där så joinade dom till Starbucks igen vilket va väldigt trevligt den här gången. Sen gick vi och åt lite middag på ställe här som heter Pie face som gör jättegoda pajer (såklart)!


Nästa dag fredag skulle det hända mycket men icke.. Gick till bibblan först då för att bara skriva ett litet blogginlägg och för att bara försöka föra över pengar till mitt nya aussiekonto. Gick det eller.. neeeejdå. Det blev helt enkelt en heldag av strul och koppla upp sig igen och igen och igen på internet.
När jag suttit där i timmar för försökt få upp ett fint inlägg krasha allt och hälften försvann! Precis i rättan tid kom Hass och Anssi till min räddning och bjöd med mig på en fika på Starbucks (såklart) efter ett stopp på Pie face, så det avslutade dagen bra. Dessutom jag fick också skypea lite med Angelika som va hemma och hade inget bättre för sig :D<3

OCH i fredags var det exatkt 1 år sen som jag och dom där sköna bönorna tog studenten med vår härliga klass!! Kan inte fatta att det redan gått ett helt år sen vi blev fria att göra exakt vad vi ville, och vilket år det har varit. Det har verkligen hunnit hända mycket , både bra och dåligt, och även om jag inte alls trodde det så utvecklas man och lär sig så otroligt mycket under det lilla året.
Haha nu blev det ett kolosalt inlägg, men så blir det när man inte hinner uppdatera! Har massa bilder från igår och idag men det hinner jag inte just nu, och vet inte riktigt när ni slutade läsa heller så nu ska ni (och jag) få vila ögonen lite så ska jag försöka lägga upp bilder imorgon!! ;)

Så till er på andra sidan jorden får jag väl säga God morgon! Koalakramar<3

4 kommentarer:

  1. Hahaha Ojoj här var det en massa gosaker att läsa om och bli uppdaterad!! Tänkte på vackra bilden av dog när du äter. oerhört tjusig!!! ^^
    Jag hade världens nostalgi känslor när jag åkte till jobbet i fredags och såg skolan och alla grejer dom hade fixat!! Saknar!!!! <3
    //måålin

    SvaraRadera
  2. Såg lite ut som en regnskog (kanske också för att det regnade) HAHAH dööör :D blev så glad av att se att de äntligen hade kommit ett inlägg till!!! jag jobbar inte imorgon (måndag) så jag är inne på skype imorgon från 11 till 14.. vet inte om du kommer va inne då men de e ju bara att slå en pling där om du ser att jag e online :D puss puss <3<3

    SvaraRadera
  3. jävla skit, de va mitt inlägg där uppe.. glömde skriva angelika! <3

    SvaraRadera
  4. Lycka till med att hitta lägenhet nu. Hoppas du hittar en med massa roligt folk som vill parta, jag menar prata:) puss älsklingen<3<3<3 från mams

    SvaraRadera