måndag 4 juni 2012

Efter regn kommer alltid solsken

Chacha bloggeeeeenn! Puh vilken svettig dag det varit!! Helt plötsligt bestämde sig solen för att hoppa fram och braka på med ett riktigt sommaväder (enligt mig som svensk då). Jättehärligt om jag hade kunnat njuta av den, men just idag skulle jag va upptagen med att springa kort och tvärs över stan.
Först och främst behövde jag ha på mig det minst smickrande, mest obekväma kläderna jag nånsin haft! Tydligen måste man ha på sig svarta byxor (inte jeans, inte skjol, inte short, inte leggings, inte jeggings utan byxor) när man söker caféjobb eftersom det ser mest professionellt ut. Och sen när har jag använt eller ens passat i byxor?! Så självklart har jag varit tvungen att köpa ett par som ändå satt okej men det är verkligen inte min stil att gå runt med såna.
Sen var det även flyttdag till hostlet bredvid som jag bestämde mig för och den lilla biten dödade mig redan då pga mitt monster till packning. Men nu har jag iaf boende på City backpackers som än så länge verkar bra! Får andra rumskompisar som inte kan va sämre än tanten jag bodde med förrut, fritt internet, man blir medlem i en jobbklubb där dom hjälper en med jobb, egen bar, pool, stort kök och matsal och väldigt hemtrevlig.

Mitt stora mission idag då va att dela ut mitt CV lite överallt vilket gick bra, eller dom flesta sa bara att dom kunde ta CV:t och  höra av sig men några va lite mer positiva. Först ett ställe sa att han skulle ringa men att det bara va 15 timmar i veckan han behövde så blir väl tillfälligt om jag inte får nåt annat. Sen va det ett ganska stort matcafé som jag ska på trial till på onsdag(!!!!) så det verkar se bra ut! Jobbade en svensk tjej där också som verkade snäll, alla verkade dock va lite stela.. kanske för chefen va väldigt hård om att allt skulle va perfekt. Han skrämde mig ganska rejält när vi pratade och sa hela tiden att det kommer viktiga personer dit och man måste kunna jobba snabbt och hårt, nästan att jag undrar vad jag gett mig in på... Men vi får se! Ett annat ställe hörde av sig senare också och ska dit imorgon redan på trial!! Va mindre men tror det kommer dit många "viktiga" personer också.

Gick förbi den konstgjorda stranden som finns mitt i stan när jag gick runt i South bank.
 Alla dom här ställena ligger i heeeelt olika områden så fatta hur svettig jag va hela tiden i långbyxor och långärmat! Dessutom måste jag skaffa ännu mer kläder till de olika jobben, com on!!! Så eftermiddagen gick åt att hitta alla olika önskade jobbkläder, tror inte ni förstår hur jobbigt det är att gå in i en affär där man hittar så mycket inspiration och annorlunda kläder man vill ha så köper man bara en vanlig svart tröja liksom. Inte okej!! Hittade allt för ett bra pris iaf så nu ha jag allt jag behöver iaf och ska bara tagga till imorgon.

Serious business disguis is on!^^

Fina nya arbetskläder med partyfärgen.. svart
 Nu ska jag verkligen börja använda köket på det här stället också så jag inte spenderar allt för mycket pengar på mat. Började med att köpa fyrpack spaghetti med tomatsås på burk, mhmh fancy! Så jag har suttit hela kvällen på hostlet nu och sökt runt på lägenheter och hittat en del bra som jag mailat och smsat så hoppas på svar snart.

Yep min middag i fyra dars tid! I know your jealous ;)
Önska mig lycka till imorgon!!!!! Kraaam

3 kommentarer:

  1. Hoppas du hittar ett jobb med många timmar!! och att du trivs! Fast i början är det kanske viktigast med en inkomst :P det kommer gå så bra för dig på dina trials!! :)
    // måålin <3<3<3<3<3

    SvaraRadera
  2. Mamma håller tummarna hårt att du hittar jobb med snäll chef(annars får de med mig att göra:() och trevliga kollegor. Puss gosingen du är så duktig<3<3<3

    SvaraRadera
  3. hahahha vet inte hur många gånger jag läste ordet trial innan jag fatta att det var det engelska ordet trial.. försökte läsa det på svenska men det gick inte så bra! LYCKA TILL :D det kommer gå såååå bra!!! <3<3<3 angelika

    SvaraRadera