måndag 4 juni 2012

Första veckan avklarad

Wowowow titta vad jag kommer med, ett till inlägg!! Kom hem till hotellet tidigt idag och hade absolut nada att göra så unnade mig ett sista dyrt internet innan jag byter imorgon till ett billigare ställe. Var vet jag dock inte än haha! Men har typ fem andra hostel att välja på bredvid mitt så ska nog inte bli för svårt.

Nuuu ni blir det mina två dagar i form av paparazzi mania. Igår lördag hade jag tänk ta en titt på Kangaroo point som är en utsiktplats där man kan se hela Brisbane city. Självklart stötte jag på Annsi och Hass på bibblan så vi väntade in Jenny och vandrade iväg. Efteråt gick vi tillbaka till huvudgatan och åt lite lunch/middag och efter det en avslutande fika på (surprisesupris) Starbucks.

Medan vi väntade på Jenny tog vi varsin smoothie på en juicebar mitt på huvudgatan.

Liten utställning med italenska bilar.

Påväg mot Kanagaroo point.

Det som ni ser som en skog till höger är en stor bergklippa som är utkiksplatsen.

Och för att komma dit va vi tvugna att gå upp...
..och upp..

Väl uppe på klippan!

Så nu har jag äntligen kommit i fas och ska berätta om idag! Drog mig upp ur sängen tidigare för att får bort allt svett och damm från dagen innan med ta en lång dusch. Så skönt att ha rummet för sig själv och kunna sätta på lite hederlig svensk musikblandning bestående av bl.a. Hoffmaestro, Skrillex och Avicii. Sen snabbt iväg mot affären för att få i mig lite snabb, billig frukost och där träffade jag på Anssi som också skulle äta frukost så vi satte oss tillsammans. Hass hade inte kommit från stället han bor på just nu så Anssi följe med mig till Botaniska trädgården som finns här mitt i stan och shit vilken trädgård. Det va som att komma till en djungel med alla coola växter och träd.. åååh va jag insåg då också hur mycket jag behöver en riktig kamera!! Ni får försöka er allt finare än vad det ser ut som. Tydligen skulle det finnas halvmeterlånga ödlor där också! Dock såg vi inga.
Bredvid den fanns också massa restauranger och caféer längs hamnen som låg mittemot Kangaroo poit, väldigt fancy pancy ställen måste jag säga. Vet inte om jag skulle passa in där riktigt men kanske är bra lön så inget uteslutet alls ;)







Typ den längsta kotten jag sett..

En klädmarknad dom hade på torget, men istället för bord hade alla sina kläder i resväskor. Kanske nåt för mig att tänka på..
 När vi gått ett varv där gick vi tillbaka upp till stan för att möta Hass som kommit in. Jag behövde gå till biblioteket så vi gick till ett på South bank sidan vid museet som finns där. Och ja.. där satt jag bra hela dagen och skrev klart mitt blogginlägg som hängt över mig som en demon, och kollade runt på andra hostels att bo på eftersom jag ska checka ut från det här dyra jag bor på nu. Står mellan ett som ligger precis bredvid mig med 8-bäddsrum för tjejer med fritt internet eller ett som ligger en bra bit bort (och ekonomisk, inte snål, som jag är tänker jag inte ta taxi utan ska dra min 30 kg jumboväska genom stan) med 16-bäddsrum för både tjejer och killar men som är väldigt billigt. Hmm... får se imorgon hur "ekonomisk" jag är :P
Iaf så kollade jag det och även delade lägenheter som jag kan bo i senare. Ingen direkt tur där då jag inte hittade nåt intressant alls.. Är svårt när man inte vet hur förorterna är eller var man ska jobba för jag vill helst inte behöva använda deras bussar för mycket eftersom det kostar skjortan. Så satt där till stängning sen gick alla vi tre till våra hotell och klockan va bara halv 6 då och jag hade inte ätit sen frukost. Bestämde mig helt enkelt för att gå och köpa lite mat och sen sitta med mitt dyra internet och skypea med mami och papi resten av kvällen och även med Sabine, Ylva och Simon en stund! Kändes så himla skönt att få prata och på ett sätt vara med dom igen, kollade på när pappa satte ihop lite IKEA möbler ;) Och fick se mina älskade katter som jag saknar ännu mer och behöver få krama om ett djur, NU!!!! Jag är iaf nytankad på familjenergi och redo för att ta tag i ännu en vecka i Aussieland.

3 kommentarer:

  1. ååhå va kul det låter :D sjukt fin trädgård också! lycka till med valet av vandrarhem ;) hoppas du får dela rum med roliga människor :D:D:D<3<3<3 angelika

    SvaraRadera
  2. Vi fick fylla på vår Tovisenergi. Vad mycket kul ni gör och fina bilder. Pappa är nog sugen att få klättra upp på höjden:) lycka till att hitta boende nu gumsan. Kramar och pussar från mams

    SvaraRadera
  3. Sååå kotten! Konstigt, utan regn?

    SvaraRadera