tisdag 5 juni 2012

Going aussie

Känner att jag riktigt börjat komma in i rutiner med allt här. Ja, det har bara gått en vecka men jag känner mig hemma här nu och gör det jag måste varje dag, och i slutet på den här veckan har jag förhoppningsvis jobb också!
Hade då trial idag på ett väldigt litet café mitt i stan och det gick väl ganska bra. Idag var tydligen en ovanligt lugn dag, vanligtvis brukar det va rush i princip hela tiden. Så jag stod mest där och va i vägen kändes det som, men dom visade mig runt lite var allt fanns och hur det funkade där, jag fick ta några beställningar att trycka in i kassan (första gången jag använder en sån!!) och aah förberedde lite till imorgon. Det är sjukt hur många olika kaffesorter dom har i det här landet! Och så menar att det är basic sorter som finns på alla ställen. Utöver typ cappuccino, latte, espresso, chai som är typ dom vi har i Sverige, har dom white flat, long black, short black, italian, supa cappuccino, iced, hot mocha. Sen är det även decaf, soyamjölk, med/utan socker, sirap osv osv... Så jag har lite att plugga på!! Annars gick det väl bra, ska komma tillbaka på torsdag morgon så jag får prova på snabbare tempo också.
Här nere kan ni se deras menu jag ska plugga in.


 Efter det va till Workn'Holiday kontoret för att kolla lite över min ekonomi (som jag btw så duktigt räknade ihop imorse) och att jag kunde handla mat, haha kommer nog bli no-money-no-food dieten snart^^ Men idag klarade jag mig och kunde handla hem lite grejor för veckan, och självklart va det billigastebilligaste av allt! Tror inte jag fick med en enda fiber eller vitamin i själva maten så fick slänga ner lite frukt och grönt i krogen också haha.

Vegemitehimlen, dags att prova på!!
Nu ska jag se om mina nya rumskompisar har nåt kul för sig så måste jag förbereda mig på min trial imorgon på det stora, läskiga cafét med en god natts sömn. Höres imorgon!

5 kommentarer:

  1. Men guva kul med första jobbet gumman!!! Så himla stolt jag är hur du fixar allt. Grattis!!! Sitter på tuben in till stan nu och passerar alla studentflak:) känns som en evighet sen och ändå inte...stor kram mams

    SvaraRadera
    Svar
    1. ÅÅÅHH glad att jag inte behöver se dom.. hade varit så avundsjuk! puss mamma<3

      Radera
  2. Herregud va mycket att plugga in!! :o men det fixar du!! :D jätte jätte roligt att de går så bra för dig tovis!!! <3<3<3 angelika

    SvaraRadera
  3. Vad kul att läsa din blogg Tova!! :D Och grattis till jobbet, det kommer du klara galant!! ;) Många kramar Carro Nordlund

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah en till läsare! va kul :D tack så mycket!
      kramkram

      Radera