torsdag 7 juni 2012

Man ska inte gråta över spilld milkshake...



 Du gamla, du fria, du smällfeta kooo. Du lever på chips och coca coooola…

Grattis grattis fina, underbara Sverige på flaggans dag!!

Nä tror faktiskt inte jag firat en enda nationaldag i mitt liv, tyvärr, är det nån svensk som gör det? Haha sorry alla ni som starkt viftar med flaggor varje år men jag märker egentlige aldrig av den. Hade ändå hoppats på att kunna träffa några svenskar att förena mig med och fira. Den enda svensk jag kom nära pratade bara engelska med mig och gjorde min dag bara bitter..

Let’s start from the begining.. jag hade då en trial på det ”fina” cafét igår där precis allt skulle va perfekt. Kommer dit med mina nyinköpta kläder och känner mig som en svartklädd kostymtant och med håret uppsatt i en hård hästsvans, dvs inte alls min stil! Det blir bara värre när jag kommer dit också då jag får en skjorta att låna och ett förkläde och han säger åt mig att sätta upp håret i en hård knut bak i nacken, jag får inte ha på mig nagellack eller smycken för det ser ”smutsigt ut”. Mmmh juste, ett sånt fint ställe hade jag kommit till! Blev ju inte bättre när jag börja jobba heller. Vad jag än gjorde så va det fel och var jag än va skulle jag va nån annan stans, verkade som han inte ville att jag skulle lyckas med nåt och skulle kolla på den andra svenska tjejen som jobbar där. ”Look at Sofia, do like Sofia, she is so perfect and good and nice and..” BLABLABLA!! Men jag fortsatte försöka det bästa jag kunde och log mot kunderna som va det enda skälet till att jag klarade av de få timmarna där.

Trodde ni det tog slut på misstag från mig.. neeeejdå nu kommer den saftiga biten! Självklart så spiller jag en milkshake över ett par som sitter med sin feta businesspärm och sina dyra kostymer!!!!!!!!!!!!!!! JAAA JAG GJORDE DET!!!
Så chefen blev ju ännu mer galen på mig och det värsta va att han inte hjälpte mig nånting utan bara stod och skakade på huvudet åt mig!! Det kom iaf två killar och hjälpte mig torka medan jag sprang fram och tillbaka med torktrasor.. herre asså va jag bara ville sjunka genom marken och försvinna! Så ja.. vet inte vad som kommer hända nu men tror inte jag tar jobbet där haha. Jag vill inte heller ha jobbet, allt är verkligen så som jag inte vill ha det på ett jobb. Bara massa press att allt ska va perfekt och hålla allt på ett speciellt sätt och lägga besticken på ett speciellt sätt, nej skulle inte klara av en dag till där!

Fatta vilken lättnad när jag äntligen fick gå därifrån! Då gick jag direkt tillbaka till hostlet för att äta lite lunch och sen gå till affären med en av mina roomies som är riktigt schysst så det gjorde allt bättre och fick mig att glömma hela min tabbe till morgon. På kvällen fick jag också, efter mycket pyssel, skypea med Jenny som jag inte pratat med sen natten vi packade min feta väska. Så det avslutade min dag med ett stort leende på läpparna!

Hahah så lätt kan det va<3
 Idag har jag inte gjort så mycket mer än typ samma sak. Va på en andra trial på det bra cafét under morgonen som gick mycket bättre än den dagen innan. Och ååh va jobbigt det va att gå upp kl 6 imorse.. Hoppas det inte blir en till sån för ska dit imorgon också trooor jag och få veta om hur det blir sen med jobb, excitiiing ändå!! För jag gillar verkligen det stället ännu mer nu efter att ha varit på det andra snoffsstället. Bara för alla som jobbar där och hela stämningen hos kunderna och chefen fram för allt som är hur snäll som helst. Sen har jag och mina roomies (som åker imorgon och lördag, varför lämnar alla som jag lär känna mig?!?!?!) i princip bara chillat runt på hostlet hela dagen och gjort massa tvätt. Eller det mesta va mitt eftersom jag inte tvättat sen jag kom hit haha dom tycker jag är så konstig som har med mig så mycket saker.

En helt random sak nu som jag kom på att jag inte kommit in i här, och antagligen aldrig kommer heller. Är vänstertrafiken överallt! Inte bara på vägarna utan även när man möter folk är det vänster, i rulltrappan är det vänster, allting är vänster!! Har dock inte kollat om vattnet rinner ner i avloppet motsols än.. blir morgondagens mission!

Nu ett sista shout out till SOFIE MIN SOCKERBÖNA SOM TAGIT STUDENTEN!!!!!!!!!! Egentligen gjorde hon det i tisdags men det är svårt att hålla reda på det när inga bilder kommit upp på facebook än hihihi.. Hoppas du hade en underbar dag och en sjudundrande kväll!! Kan inte beskriva hur mycket jag saknar dig knäppgök<3<3<3<3<3




5 kommentarer:

  1. HAHAHAHA rätt åt dom att få lite milkshake på sig, helt rätt gjort! :D jävla bitter chef, nej där ska du inte jobba men jag hoppas att du får jobbet på det andra stället :D verkar bättre! hahahha åh garvar ihjäl mig när jag tänker på milkshaken!!! skype snart snart..typ igår egentligen men SNAAART!!! <3<3<3 angelika

    SvaraRadera
  2. Nu är det gjort, nu behöver du inte vara orolig längre för att spilla, det värsta som kan hända är redan avklarat, haha, och rätt och den pundiga chefen, kan han gott ha.

    SvaraRadera
  3. ...rånad publicera för tidigt:) som sagt nu är det värsta gjort och bara att se framåt. Styrkekram från mams<3<3<3 du är bäst!!!!

    SvaraRadera
  4. Men stackare! Vilka snobbjävlar, helt klart rätt med milkshaken, dom förtjänade det! Men nya tag, hoppas du får ett jobb som är chill:-) hallåååååå, mer bilder tooova!!:D
    <3<3<3 Carro

    SvaraRadera
  5. ÄÄÄÄÄÄÄÄLLLLLLSSSSSKKKKAAAARRRRR DEEEEJJJJJ min sockersmula;) <3 /sofie, nationalitet gul å blå

    SvaraRadera