fredag 15 juni 2012

Äntligen!

Jiiihaaaaaaa things are finaly looking up!! Hade precis en telefonintervju med ett hotell och om två veckor ska jag dit på en trial/börja jobba. Det ligger verkligen in the middle of nowhere, tror det inte ens finns telefon täckning.. kanske nåt litet wifi hmm. Hon sa att jag skulle varna alla innan jag åker, så ni kanske inte kommer kunna ha kontakt med mig på tre månader som jag kommer jobba där haha.
Men det verkar som ett jätte schysst ställe verkligen! Jag kommer få jobba i köket att förbereda inför alla måltider och servera lite, det är som en liten by med några få saker som en nationalpark, ett museum, en flod, nån lokal mataffär och ah.. det är nog det haha. Tror det kommer bli jättekul ändå eftersom det blir mer familjärt och dom brukar ha två Octoberfester varje år som jag kommer få hjälpa till med då så det ser jag jättemycket fram emot! Åååhh blev så lättad och glad att det äntligen börjar se ljusare ut nu!! Har haft en liten svacka den här veckan att det inte gick bra med dom där caféerna och har inte fått nån motivation efter det, men nu kan jag börja slappna av lite och njuta sista tiden i Brisbane.

 


Nu måste jag springa iväg till mitt nuvarande jobb, och det är soligt idag så ska försöka steka på mig lite medan jag sopar uteplatserna mh mh mmmh. Sen är det ju fredag så får se vad för skoj som kan hända ikväll!
TTYL<3

3 kommentarer:

  1. Det låter ju heeelt perfekt, förutom det där med täckningen:( du får göra som din pappa när vi var i fjällen och klättra upp i ett träd. Kan bli bökigt när vi skypar. Men vad gör du inte för att prata med Svedala:) stort grattis och ha en härlig dag. Kramar mams<3<3<3

    SvaraRadera
  2. Nu har jag äntligen läst genom din blogg ;-) Låter som du har det riktigt bra där nere...glad att du har hittat ett jobb nu, lycka till nu....och NJUT!!! Är faktiskt lite avundsjuk, vill också ner till Australien - får nog styra upp en resa snart..hihi... Puss O Kramisar...

    SvaraRadera
  3. Vad skönt gumman! Spännande att åka dit på trial, det kommer att gå kanon:D oktoberfest, vad läckert! Då måste du ta en massa bilder:D
    Ta mer bilder!!!:p
    <3<3 Carro

    SvaraRadera