tisdag 12 juni 2012

Nostalgi-dag

Så va man inne på tredje veckan i Australien.. tror inte jag fattat än att jag verkligen är här haha. På ett sätt undrar jag vart dom här två veckorna tagit vägen och på ett sätt känns det som jag bott här i en evighet. Det rullar på nu som sagt med allt. Har fått ett jobb på hostlet (heter det så?) jag bor på nu så jag får gratis boende, awesomeness! Får städa uteplatsen och köket 2,5 timme om dagen så det är absolut värt det och så tar det ju bort den största kostnaden också. Jag skulle vilja jobba deltid på caféet också som jag dock inte hört nåt från än men ska dit imorgon och fråga om jag får jobba där. Har haft fullt upp (läs: varit för lat) och inte hunnit gå dit än hihihi.
Ush har blivit alldeles för bekväm här med allt nu! Kom på mig själv nu när jag skypeade med Angelika och hade ett helt kakpaket i famnen och blev dessutom bjuden på en oreo kaka som jag tog emot utan att tveka...... det är oundvikligt att gå upp i vikt när man är utomlands!! Jävla skit... Får hoppas att städningen varje dag tar bort åtminstone några valkar från kroppen.

Brisbane skyline! Från när jag, Hass och Anssi gick ännu en gång till Kangaroo point i lördags.
Och efteråt belönade vi oss med en middag på Vapiano, allt var precis som i Sverige och det kändes precis som hemma!<3
Denna godbit åt jag i Söndags.. sorry att ni inte fick se hela men den va för god att vänta med att äta :P japp ni ser ju hur jag kommer se ut om ett år...

Numera när jag är en i gänget som jobbar här fick jag byta rum till "the staff room" uhlalala huh! Har inte träffat alla som bor där än men det verkar va.. trevliga människor än så länge. Inga party people kanske men har lärt känna massa andra roliga människor så dom går det ingen nöd på.
Jag och en svensk tjej som jag träffat här pratade om det hur mycket varje människa man träffar här stärker en på nåt sätt. Efter varje gång jag har hemlängtan eller saknar familj och vänner påminner varje ny människa jag träffar och pratar med om varför jag gör den här resan och hur kul det verkligen är.

Idag hade jag dock en riktigt längta-hem-dag där allt bara påminde mig om alla hemma i Svearike.. Jossan skickade mig en gammal goding som vi brukade sjunga högt i skolkorridoren för ett år sen, åh som jag saknar dom dagarna i skolan, vilka härliga minnen!! Så idag har min ipod gått på repeat med The Lonely Island låtar och främst den som vi lyssnade mest på..


Nu blir det ett kollage av bilder till alla snyggingar som tagit studenten den här veckan och som jag önskar till döds att jag varit med på!! Men jag hoppas och är väldigt säker på att alla ni hade den bästa dagen i era liv och jag är så jäkla stolt över er alla duktiga flickor, like a proud mama!! :D<3<3<3






Dags att ta tag i min dag här nu! Puss och kram på er alla!

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att du fått gratis boende, det är ju helt fantastiskt! Fick du jobbet på cafeet?:D
    <3<3<3 carro

    SvaraRadera
  2. Hahaha kakor hit och dit!! Ähhh vi får träna tillsammans när du kommer hem ;)<3<3 angelika

    SvaraRadera
  3. Hahah stora glädjetårar när man lyssnar på våran låt! Någon dag kommer vi göra en cover!! ;) härligt att du har något slags jobb!!! :D grattis!! :D <3

    SvaraRadera
  4. Inte så tjoooock som Poggen väl:( nä det är ingen risk gumman:))Låter som du har det härligt. Klart du blir nostalgisk och längtar, men allt finns kvar och du är på en fantastisk resa. Kramar mams

    SvaraRadera