tisdag 19 juni 2012

Ohälsosamt roligt

Måste börja detta inlägg med ett stort TACK till Stefan och Jenny som har gett min blogg ett rejält ansiktslyft!! Älskar designen så mycket och nu kan ni börja njuta lite mer av att läsa den här bloggen ;)
Sen vill jag tacka alla ni som läser och kommenterar här, det är urkul att få så positiv feedback och är så glad att ni följer all skit jag skriver om här. För den här bloggen är som min dagbok där jag skriver precis allt jag får uppleva och vad jag känner. Så fortsätt kommentera och säg vad ni tycker om min blogg, både bra och dåligt! Bara om det jag skriver om då, för designen kan nog inte bli mycket bättre än den är nu ;)

Här är the hotties som fixade min blogg, snodd från Jennys blogg som innan dess tagit den från Stefans lookbook ;)
Skulle då jobbat idag men istället får jag stå för mina synder från helgen och efter en bra fight mot förkylningen låta den vinna och bara vila idag. Tror lite sömn och inte göra nåt för en dag kommer göra susen, hur frustrerande det än är måste det bli gjort.
(Eller så kan man åka till ett spa för att basta och släppa ut alla bakterier.... hehee några som bjöd med mig nu och ja det går helt enkelt inte att bara sitta inne en dag här!)

5 timmar senare efter en heldag på spa...

Trooooor att det kan börjat i fredags natt mot lördag när det va fotollsmatchen mellan Sverige-England.. Kvällen va helt perfekt dock, började med att jag och några här på hostlet satt på rummet och smögdrack lite vilket är strängt förbjudet här thihihi! När vi iaf kände oss redo gick vi ner till baren och fortsatte festandet. Där träffade jag några engelsmän som skulle kolla på matchen så när det va dags hängde jag med dom och några tjejer till en engelsk pub och förberedde oss inför matchen som började 4:45 på lördag morgon här. Så klart var det mest engelsmän där men träffade även några svenskar (woho!!!!) som jag kunde dela min blågula klädsel med matchande nagellack och ansiktsmålning och mitt hejande med och herre vilken match det blev, eller hur!! Jag som har absolut noll intresse i fotboll what so ever skrek hela matchen igenom på själva fotbollen och på kaxiga engelsmän som dominerade stället. Hela stämningen va så galen och det va sååå kul!! Tyvärr så vann vi inte men som sagt va det en skitbra match, tom engelsmännen där sa det att Sverige hade spelat väldigt bra så vi ska va nöjda med den här matchen.





Direkt efter matchen bara si sådär 7 på morgonen kom snälla Peter (som ehm.. ja några kanske har sett att jag träffade några kvällar innan....) och hämta mig hem till sig där han bjöd på massiv frukost med rostade mackor, stekta ägg, champinjoner, paprika, halumi och jucie. Sen när värsta fyllan gått över till bakfylla hehee åkte vi till Australian Zoo av Steve Irwing. Trots ingen sömn på ett dygn och en aning bakfull va det väldigt coolt där! Dom hade burar man kunde gå in i och klappa kängurur och koalor som va sååå fina, och en del va Afrika inspirerad också med ett safari och afrikanska djur såklart då.


Jag matar elefanten!!!
Kängurur ligger och schteker

 
Koalabäbis!! va väldigt nära att ta hem den<3


En Wombat, ser ut som ett stort marsvin!

Jag och Irwing familjen
På kvällen hade jag planerat att gå ut med två polska tjejer jag träffade för några veckor sen. Men jag hade börjat känna mig riktigt dålig under dagen (konstigt^^) så i sista sekund fick jag ringa in och säga att jag inte kunde. Samtidigt smsade en tjej på hostlet att några människor satt på ett rum och drack så drog mig ditåt istället för en chillkväll. Kunde dock inte hålla det löftet för mig själv längre när dom andra skulle dra vidare, vad kan jag säga.. jag är svag för grupptryck när det kommer till utgång hihihi.. Så iväg i en taxi och direkt när jag kom in på klubben kände jag mig svimfärdig så gick hem igen.. hahaha japp det va mitt roliga avslut på kvällen.

Så nästa morgon kände jag mig lite sämre, men fanemig att jag skulle ge upp naha! Iväg till jobbet och direkt efter kom Peter och hämtade mig så åkte vi och handlade saker att ha på pizza som räkor, zuccini, paprika, oliver, calamares, halumi, mozzarella.. bara för att nämna några saker, mh mh mmmhh! Hahah han tyckte jag va galen som hade tre sorters ost på en pizza, hallååå ost är gott så varför inte ösa på liksom, or am I right? Medan vi åt vår ah-mazing pizza kollade vi på Project X som jag velat se så länge, va riktigt rolig och fick mig på ännu mer festhumör medan jag låg och hostade slem.. like a lady.

Det var alltså en ganska lugn dag men kände jag mig bättre till söndag, oh noo.. Men kämpade på en dag till på jobbet vilket va väldigt kämpigt den här gången och gick sen till baren på hostlet i hopp om att försöka döda bakterierna med alkohol. Det har faktiskt funkat för mig förut men icke denna gång.. så i morse blev det krashlandning. Vet inte om spat idag gjorde nån nytta, nu blir det hopp i säng iaf så får jag se hur jag känner mig imorgon! Hur som helst har hela den här helgen varit så värd att bli sjuk för ;)

Ha en bra dag på andra sidan!
xoxo

7 kommentarer:

  1. Du verkar ha det bra :-) Lite avundsjuk blir man....men inte över förkylningen!
    KRYA PÅ DIG GUMMAN. Kram

    SvaraRadera
  2. vila nu din galning ;) så glad att du gillade designen och tack för samtalet igår, behövdes verkligen!!! :D puss på dig finis, fortsätt leva loppan där borta (efter att du blivit frisk igen dvs.. ;) <3

    SvaraRadera
  3. ååh så kul att läsa allt du gör :D Själv så jobbar jag bara och tränar.. inte lika ah-maziiiiing ;)festa inte på för hårt, lite hårt går bra men vi vill ju ha tillbaka dig in one piece :P pusss och krya på dig <3<3 angelika

    SvaraRadera
  4. Så pööööö./P

    SvaraRadera
  5. Återhämtning är bra gumman, bränn inte ut dig första månaden:) var kommer Peter ifrån måntro, är han australiensare?? Pussar från mams

    SvaraRadera
  6. Peter verkar ju i alla fall ha gott handlag med kängurur, vilket ju är ett krav på en svärson. Kan kan måla hus också?

    SvaraRadera
  7. Vilken helg du har haft, låter som du gjort hela Australien:)
    Får hoppas att den där jävla förkylningen ger med sig snart så du slipper sleeeeem:p
    <3<3<3 Carro

    SvaraRadera