onsdag 30 maj 2012

En ny sida av Brisbane

Då va första dagen on my own avklarad! (igår blir det nu) Visade sig bli en riktigt lugn dag, tänkte ju att jag verkligen skulle börja se mig omkring och få ett grepp om staden. Så började med att gå till Work n' Holiday kontoret för att skriva på mitt cv, hann dock inte komma så lågt på det för än en av killarna från Starbucks ringde och frågade om jag ville äta lunch med dom och deras kompis som fyllde år igår. Ville ju så gärna göra klart cv:t men är man helt ensam och börjar få lite folk abstinens säger man inte nej till ett sånt erbjudande! Så iväg till en food court för att äta en billig "sweet and sour fish with rice" för goa 4 dollar, mycket bra att veta tills jag går runt pank haha. Då fick jag som sagt träffa deras kompis som fyllde år och som dom skulle fira lite under dagen.

Efter vi ätit gick vi över till South bank för att leta café och kan säga att det det myllrade om massa mysiga caféer som jag absolut skulle kunna tänka mig sprida ut mitt cv vid(/på/i.. är min svenska redan så dålig?). Så det va ju super att jag fick se! Vi bestämde oss tillslut för att sätta oss på ett superfint chokladcafé där alla kaffesorter, milkshakes, bakelser var baserade på såklart choklad , låter det ljuvligt eller låter det ljuvligt?! Dock tog dom inte kort så jag kunde inte köpa nåt eftersom jag inte tagit ut några cash än....... Men jag ska defenetivt gå tillbaka!! Kanske med mitt cv då också ;)


Från South bank sidan på bron vi gick över
På "torget" där vi satt och fikade med nån
staty hängandes över oss


Uppe på bron på tillbakavägen till norra sidan av Brisbane
Dock vet jag inte riktigt vad jag ska säga om dom här personerna jag träffat nu, när dom har nåt att prata om är det ändå rätt trevligt men hela stämningen under hela dagen kändes ganska awkward liksom.. Det va en hel del stunder som va helt tysta och ingen kom på nånting att säga eller kunde föra samtalet vidare. Vet inte, kanske måste lära känna dom mer.. Dom sa också att dom har en tjejkompis som kommer från Svergie så skulle ju va kul att träffa henne.
Iaf, efter vi suttit på caféet i nån timme gick vi tillbaka till food courten där vi köpte en liten blåbärs cheescake som en födelsedagstårta till hon som fyllde år som ett sista litet firande. Och mer än så blev det inte för hon skulle på en jobbintervju tidigt idag. Gjorde inte så mycket för jag va dödstrött när jag kom till rummet, men fick skypea med pappa och Johanna mina sista minuter av internet jag betala för där så inget dåligt avslut på kvällen alls!

En byggnad i Brisbane som jag inte kommer ihåg vad för det var nån men den ändrar färg
varje kväll och den här veckan är det tydligen Italienska veckan(?) så nu är det färgerna på italienska flaggan.
Just nu sitter jag på stadsbiblioteket pga deras fria interneeeet och SKA bli klar med det där jäkla cv:t!! Sen SKA jag också ut på äventyr och se mig om i staden!! Haha hur det kommer gå får vi se imorgon..


OCH idag tar min kära vän Fia STUDENTEN WOOOOOHOOO GRATTIS ha det så jävla AWESOME!!!!!!!!!!!!!<3<3<3

6 kommentarer:

  1. Vilken pina att gå på chokladkafe utan att kunna köpa något. Kunde de inte grabbarna ha bjussat på någon liten godsak. Verkar ju vara lite sega, men ändå gulligt att de ringer och vill träffas. Lycka till med CV:t nu också, kanske jobb på chokladstället:) massa kramar från mams

    SvaraRadera
    Svar
    1. nej det va jag som sa ifran for dom hade redan gett mig pengar for lunchen sa ville inte bli skyldig dom mer :P
      pusss hoppas vi kan skypea snart!

      Radera
  2. åååh va underbart det låter med alla mysiga cafeer! Hoppas du får ett jobb där, skulle va as nice! då vet alla fall jag vad du skulle äta till lunch varje dag, KAKOR OCH BAKELSER :D hahah! Lite mindre underbart att de va jobbiga stunder med dom där människorna meeeeen det var ju faktiskt första gången ni sågs, klart de blir lite sådär då :) det är bara att fortsätta träffa dom.. snart så kommer det andra gäng också ;)hoppas du får träffa den där svenskan :D puss Angelika <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahah ja da skulle ni fa se en rund och go tova nar jag kommer hem ;)
      puuss maste fa skypea med dig snart igen!!!

      Radera
  3. Okej det var ju schysst ändå. Pappa eller Linn vet bu hur det funkar med Skype så de får säga till när det är dags, eller hur det går till...puss mams<3<3<3

    SvaraRadera
  4. hihi åh tack tovan! (lite sent haha)

    SvaraRadera