måndag 28 maj 2012

AH, jag ar i Australien!!!!

Ja... nu sitter jag har pa Work n' Travel kontoret i Brisbane, i Australien. Har precis varit pa en presentation om hur allt funkar har och vilka platser man kan besoka, sa hur forvirrad och trott jag ma va sa har jag blivit taggad pa att borja mitt liv har nu!
Min hjarna har dock inte riktigt hunnit med utan ar val kvar i mitt rum i Svergie fortfarande, helt sjukt hur aven en 32 timmars flygresa inte kan fa en att fatta vad man har gett sig in pa!

Nu har jag da tyvarr inte min dator sa kan inte lagga upp mina fina bilder jag tog pa vagen hit, men kan beratta om hur min handelsefulla (not) resa hit va!
Sjalva flygturerna va ratt bra anda. Forsta till Kopenhamn va bara 50 min och jag hade tre stolar att breda ut mig pa sa den va riktigt nice. Daremot kom forsta lilla missodet pa Kopenhamns flygplats nar jag skulle checka in bagaget jag och otroligt snalla Jenny (fatta att hon stannade anda till kl 3 pa natten for att hjalpa mig packa!<3) kampat med sa tappert. Jag hade last pa Singapore airlines hemsida att man fick ha med sig 32 kg bagage, tydligen var det inklusive handbagage vilket jag inte sag nanstans att dom menade. Sa dar stod jag med en 30 kg vaska och 10 kg handbagage och kunde inte gora annat an att betala 2200 spann for 5 kg overvikt... valdigt surt men men vad ska man gora.

Darefter var det dags for flygtur nr 2 till Singapore som va pa hela 12 timmar. Egentligen skulle jag suttit i mitten pa ett tresate, men det fanns sa manga leidiga platser att tjejen bredvid mig bytte. Sa jag fick tva platser for mig sjalv, gubben pa min andra sida satt seriost heeela vagen i samma sittlage! Fattar inte hur man kan, jag som aldrig kan sitta i samma lage mer an 5 min. Det var iaf en valdigt lugn flygresa, vad kan handa pa ett flygplan liksom.. men jag kunde sova en del iaf.

Val framme i Singapore hade jag 4 timmar att sla ihjal vilket inte va svart alls nar jag hittade internet och kunde skypea med Jossan i USA! Hittills hade jag varit valdigt emotional med graten i halen av alla fina, stottande sms fran mamma och brev som Jenny hade laddat upp med till mig, sa det va skont att fa prata pa riktigt med nan som dessutom forstod precis hur jag kande :) Det gjorde att tiden gick fort och det blev dags for sista flygresan som inte heller va sa dalig pa 7 och en halv timme! Det va val kanske den mest obekvama tur med da va jag helt utslagen och halvsov nastan hela resan.

Changi Airport i Singapore, valdigt stort och nice!

Pa flygplatsen skulle man da ga igenom en sakerhetskontroll, precis som pa tv!! Jag va faktiskt riktigt nervos hur det skulle ga, det skulle val varit typiskt om just jag hade fastnat dar och behovt betala igen. Men det gick smidigt som smort och jag blev hamtad av en shuttle bus till hotellet jag far bo pa i under tva natter. Och herregud vilken chock det blev!
Jag va forberedd pa inte det mest fancy boendet men iaf ett eget rum, but oooh no hade jag fel eller. Hotellet ar ett backpackers hotell, alltsa som en skolkorridor man ser i amerikanska filmer. Sa jag kommer in till mitt rum och ser tva stora ryggsackar pa golvet och vid en av sangarna hanger en killsjkorta! Efter nan minut kommer en kille in i rummet och mycket riktigt sa bor det tva killar dar, woop woop!! Dom va bada valdigt trevliga iaf sa kanske har tva kompisar om jag stoter pa dom igen, yeeey.. haha

Det forsta jag gjorde va att logga in pa skype och prata med mamma och Linn och sen aven Malin som fick lugna ner mig lite i chocken jag fatt. Sa nar jag hamtat mig fragar jag i receptionen om det fanns ett rum med tjejer och da marker hon att jag av misstag hamnat i ett rum enbart for killar, haha saklart det ska handa mig nu! Da fick jag iaf byta till ett rum dar det bor en tant som ar valdigt tystlaten av sig, tror vi har sagt tre ord till varann hittills haha.

Har ar lite bilder pa hotellet jag bor pa

Utsidan
Utsikten pa toppvaningen
finns tydligen en pool ocksa som jag inte hunnit ta mig till an!
Golvet i en av hissarna, NEJ jag gick inte in i den hissen!!

Det va pretty much mina forsta dagar pa aventyret! Nu ska jag till banken och fa mitt bankkonto och sen ata lunch och sist ga pa ett till mote om hur och var man kan soka jobb. Blir mycket spannande vad som hander imorgon da det blir forsta dagen jag pa helt egen hand ska forsoka starta ett liv har.

TTYL<3

8 kommentarer:

  1. Ooooh shiiiit va spännande :D låter helt awesome!! Du får säga till när du kan skypa med mig :D puuuss och lycka till <3<3 Angelika

    SvaraRadera
  2. jag var inte klar kom jag på :P HAHAHAH bästa grejen med killarna! lät lite som en film faktiskt! det enda som fattades var en kille som kom ut ur duschen med handuken knuten runt midjan ;))) ooohhh hahahah <3 <3 <3 <3 /angelika

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHAHA jaa faktiskt precis som i film! uhuhuhuhhh hade ju inte bytt rum om killen i handduk kommit ut, men så bra ska det ju inte va.. jävla fan :P
      hur jobbar duuu?? kan nog skypea lite när som på dagarna här, behöver bara hitta internet ;))<3<3<33

      Radera
  3. Öva dig nu att gå på hajen i hissen. Du ska ju umgås med dom i ett år:)) puss mams

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahah ja det blir en bra start på terapin :P och i slutet av året kommer jag kunna gosa med dom som nallebjörnar! pusss!

      Radera
  4. Herregud vad mycket du hann med om bara dom första 24 timmarna du kommer klara detta så jävla lätt!! Så otroligt stolt över dig tåååva!!! :') <3<3<3 // måålin

    SvaraRadera
  5. Låter super allting, vad flitig du är!! Akta dig för fransmän och finnar på Starbucks bara:))<3<3<3

    SvaraRadera
  6. Glömde skriva att det var mams

    SvaraRadera