tisdag 29 maj 2012

One down, 364 days to go!

G'day mates!

 
Har nu kommit hem (eller ja hotellet som för tillfället är mitt hem) efter att ha ätit lite middag med en chai latte på kära Starbucks i timmar med dessutom trevligt sällskap av Malin och Angelika på skype, kändes lite som att ha dom i stolen framför mig på ett helt vanligt café i Sverige<3 haha har sniffat mig till wifi  ställen som en knarkhund  hela dagen för att få lite kontakt med omvärlden. Det är faktiskt svårt att från att alltid haft internet i mobilen och hemma till att bara ha det på ett ställe egentligen, Work n' Travel kontoret där jag kan sitta så lääänge jag vill hihihi. Beroende? Nja kaaanske borde dra ner på dom timmarna lite i framtiden^^

Hahahah såhär glad kan man bli när man äntligen får skypea med sin husband!

Första dagen i Brisbane har varit väldigt.. omtumlande! Känns bokstavligt talat som jag blivit kastad in i en torktumlare. Har egentligen inte hänt så mycket idag men det är ändå sååå mycket att ta in på en gång!


Har mest varit på infomöten idag. Det första då va lite om hur det funkar med skatter, bankkonton och var man kan resa osv. Sen på eftermiddagen va det ett till som handlade om vad det finns för jobb och massa bra tips om hur man ska göra för att få jobben. Det verkar va ganska lätt så imorgon blir det mission skriva cv och kolla runt i olika områden som dom tipsade om att det fanns bra boenden och jobb. Excitiiing för nu vill jag hitta folk att prata med!!


Flyttade in en till tant till rummet idag, hon verkar dock va lite pratgladare så har bättre sällskap i rummet nu. Men skulle ju va roligare med lite party people också!

Men på tal om det började jag prata med två killar på Starbucks som faktiskt bjöd mig till en av deras kompisars födelsedagsfirande imorgon kväll. En va från Finland och en från Frankrike, och tro mig familj eller om nån annan blir orolig, jag kan lätt slå ner båda dom två i en smäll om dom skulle försöka nånting! ;) 
Tänk egentligen att man kan sitta i sin egen värld tills det är nån som frågar om internetet som sedan leder till att man blir utbjuden, skulle det hända i Sverige..? Näää! Så människorna här har redan imponerat mig!

Puss och Kram G'night!

8 kommentarer:

  1. Hahahahh bästa bilden på vår konversation :D va så skönt att få prata med dig igen! Saknar dig massor massor <3 vi hörs snart igen, i veckan ;) lycka till med jobben imorgon och godnätten <3 angelika

    SvaraRadera
  2. asså gud vad häftigt!! låter som du klarat din första riktiga dag galant! (; och HUR kul är det inte med födesedagsfiestan?!?!? glöm inte att ta bilder att uppdatera med från det hela och dokumentera alllllllt ;D pusspuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag forsoker ta sa mycket bilder jag kan!! och du kan ju bara tanka dig hur bra dom blir med min mobilkamera ;))
      nar kan du skypea!?!?!? PUSS<3

      Radera
  3. Herre gud Tova! hahaah vart ska jag börja?

    1 skit kul att du bloggar!
    2 Håller med Angelika det enda som saknades var killen med handduken! hahah!
    3 Hoppas festen ikväll (igår/nu/sen) är rolig! :)
    4 Ja ta bilder för fan!!! Alla klagar på mig hela tiden att det är tråkigt att bara läsa text! Och du har alltid varit duktig på att ha med kameran så knäpp bilder för f*n!
    5 du behöver inte vara orolig för min skull om alkoholen, har du inte läst om när jag var i Kanada? :p

    Hoppas du får en toppen dag/ har haft en toppen dag! Fan jag ska googla tidskillnaden mellan oss och faktiskt lära mig den!

    See ya! <3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha oj kanske också måste göra en lista nu på vad jag ska svara :P lättast så ;D
      1. taaack!
      2. hahah ja det va typ bara det, fast dom hade ingen dusch till deras rum men hade också varit typiskt om jag träffat honom utanför :P
      3. va tydligen ingen fest dom pratat om, bara fira under dagen på deras sätt... :P
      4. idag har jag faktiskt tagit en del bilder nu ska få se ;))
      5. juuuste ja! där drack du också ja ;)

      vi höööres!!<3<3<33

      Radera
  4. Fan vad kul Tova! Hoppas du snart hittar en massa spännande vänner och hittar ett spännande jobb :D Du är asgrym som gör det här, så jävla modig!!!
    Hoppas festen var kul, du får uppdatera lite mer om den sen ;)
    Massa lyckokramar
    Pussssss Carro

    SvaraRadera
    Svar
    1. ååhh tack för allt stöd gumman!!!<3<3<3 vi måste skypea snart!! kan du bara i helgen eller?? puuusss

      Radera
  5. TOVA!!! Uppdatera! Man blir ju tokig av nyfikenhet/orolighet här!!!! Pusss

    SvaraRadera