måndag 16 juli 2012

I'm alive!!

Nej, jag har inte blivit kängurumat ännu! Bara vildmarken som visar sitt rätta jag.. Förra veckan hände nåt med hotellets wifi, mitt enda hopp om lite civilisation här ute, och vi hade inget internet på tre dagar! Tror inte man kan förstå känslan för än man sitter där mitt ute i ingenstans och undrar om man nånsin kommer få nå mer kontakt med omvärlden på tre månader.. Men prisa herren vi fick tillbaka intranätet, bara det att det totalt suger nu, lovar prioriteringen på vad som kan funka är skum. Ibland kan jag skypea i timmar utan större problem och kommer samtidigt inte ens in på facebook, så jag skyller helt enkelt ifrån mig på det för den ruskigt dåliga uppdateringen men hoppas på att det ska bli bättre nu! Ni har fått lite bilder nu på min lilla värld jag lever i nu också ;)


Det har egentligen inte hänt mycket alls (vad skulle kunna hända här liksom?) och samtidigt skulle jag kunna skriva en bok om dom här veckorna, man måste hitta på sitt egna nöje här. Förra veckan åkte de förra tjejerna som jobbade här iväg till storstäderna och lämnade mig och Rianne här åt ödet. Men det har ändå gått bra och vi knegar på varje dag med våra jobb, jag som städare och bartender (känns ju ganska så bra att kunna säga bartender) och Rianne som kock och förra veckan kom en till tjej som jobbar i baren med mig nu. Det är inte några megasvåra saker att kunna, alla har sina drinkar och olika öl som aldrig skulle komma i tanke att ändras på. Det svåraste är väl att förstå deras j***a lant-australienska dialekt till grötspråk! Vet inte hur många gånger vissa får upprepa sig för att jag ska få en aning om vad dom pratar om. Förhoppningsvis vänjer jag mig väl, kommer antagligen börja prata lite så jag själv också tillslut och spotta snorloskor omkring mig. 


Så som sagt kan det bara bli bättre, ju mer vi träffar och lär känna människor här går det uppåt och på tisdag kommer det tre till tjejer som ska jobba här som förhoppningsvis är sköna, gröna personer att umgås med. Är redan ganska säker på att dom här tre månaderna kommer bli mina hittills mest intressanta och äventyrsfulla och jag är så taggad!


Baren och uteplatsen

Hotellet, wooow right!

Baren

Posten

Parken

Jundahs enda affär

Mitt ute i ingenstans..

En av dom sista kvällarna med tjejerna
Mina första tequila-shots!



Jägerbombs med domino effekt, ascool

Såna mysiga saker träffar jag på ibland..

Yep det är Jundah jag har bakom mig!

Min säng där jag nu äntligen kunnat ställa upp min digitalram jag fick av Malin, Angelika, Carro och Jossan :D <3

Efterfest i matrummet, standard!


Måste använda pannlampa för att hitta våra kläder
Nattskjuts (Y)

2 kommentarer:

  1. Så mycket personal och inga gäster, ser det ut som på bilderna haha, men de kanske finns någonstans. Ni verkar ju ha roligt iallafall och det är ju huvudsaken. Kram från mams<3<3<3

    SvaraRadera
  2. Är ni 6 personer som jobbar på hotellet? Och det är 80 personer som bor i staden...mhhh hur fungerar det? Ser ut som personalen bara festar hela tiden ;-)
    Men det verkar som om du har det bra i alla fall, och det är det viktigaste! :-)
    Kram

    SvaraRadera