torsdag 19 juli 2012

Hälsotider!

Nä nu är det nog med friterat och vitt bröd! För nu börjar jag känna hur valkarna bara frodas runt magen som det alltid bli när man får tillgång till för mycket (och fram för allt dålig) mat. Vart jag än vänder mig så finns det frestelser! Först och främst är det den förbannade fritösen som är lättaste vägen till en (eller 4) festmåltider, sen chipsen jag är omringad av hela dagarna i baren, förra veckan köpte dom in två säkert 20 liters glasshinkar som vi nu måååste äta upp såklart.. och toppen på det berget fick dom in mängder med olika chokladbarer som oreo, diray milk, toblerone m.m. som jag ska behöva ha framför mig och sälja i baren. (Alkoholen och lådan med godis som mina kära föräldrar har skickat räknas inte med eftersom i princip det enda man kan göra här på sin fritid är att dricka och svenska godiset är mitt livsprovant jag behöver för att överleva mitt år här..) Livet är inte lätt här i Jundah.

Så från och med nu ska jag börja äta nyttigare, och träna mer. Dom andra tjejerna här börjar känna samma sak så vi kommer gå ihop för att peppa varandra att hålla fläsket i rörelse. Jag och Kira som jobbar i baren har satt upp varsin lapp på choklad lådan som en påminnelse att vi ska hålla fingrarna borta, och Rianne i köket ska hålla koll på att vi inte gör några pommes frites till oss själva. Bondi beach rescue, here I come! ;)
Dock, som alltid när jag väl bestämmer mig för att börja träna bli jag sjuk.. det har gått nån influensa epidemi här i Jundah ett tag nu så har sett alla runt om kring mig som dominobrickor åka dit. Jag trodde ju att jag va säker eftersom jag precis varit sjuk i Brisbane, men nej.. i förrgår började jag få den klassiska irriterande känslan i halsen och igår blev jag också besegrad. Känner mig inte så sjuk nu men har tappat rösten och hostar upp lungorna hela tiden så det är bara en sån där irriterande grej..

Lite motivation hur jag kan se ut om tre månader på Bondi Beach ;)
I förrgår kom de tre tjejerna från Irland som verkar va jättetrevliga och är så taggad på hur resten av tiden här kommer att bli!
Idag ska jag jobba kväll i baren och ska egentligen städa på morgonen då men behövde inte göra det idag så har kunnat gå runt och slappa. Träffade några av the outbacks politiker som hälsade på och dom visste om vem jag va! Dom frågade om jag va den långa svenska tjejen som jobbade här, känns som jag börjar bli som en liten sevärdhet här nu haha.
Idag är det även Kiras födelsedag så det kommer nog bli en rolig, stor kväll i baren! :D


Idag kom det förbi några lite ovanliga resare.. deras transport va en vagn dragen av kameler! Vad som skulle tagit dom en och en halv timme med bil tar dom nu en vecka haha. Riktigt sköna människor och coolt att få klappa och pussa på kamelerna :D



xoxo

3 kommentarer:

  1. God job!...hoppas jag få säga snart då. Dålig mat och mycket dricka är inte bara dåligt för utsidan som är marginellt, utan även insidan = immunförsvaret. Med bättre mat kommer du må bättre och bli friskare. Dagens moralpredikan haha Gud så gulligt med kameler, vilka coola typer. Mycket pepping från mams till alla duktiga hälsosamma tjejer i Jundah❤❤❤❤❤

    SvaraRadera
  2. Good ska det ju vara:)) och by the way, bilden på bruden är sååå retuscherad, men bra pepping ändå antar jag...;)

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du mår bättre och kan börja träna snart. Jag och Angi ska också börja med diet nu efter Tunisien. :-)

    Kan tänka mig att det är svårt att vara nyttig där samt att man måste ju festa ;-)
    Kram

    SvaraRadera