söndag 5 augusti 2012

Ut i bushen it is!


Nu är det dags för mig att verkligen kavla upp ärmarna och gå ner i skiten för att bli en riktig hillybilly, eller bogan som dom kallar det här. Imorgon ska jag och en annan tjej här Deirdre ut till riktiga bushen med tre karlakarlar och go fencing, vet inte vad det heter på svenska.. typ bygga staket eller nåt haha. Det är det vi ska göra i alla fall i tre dagar framöver för att hjälpa till lite och få erfarenheten och se hur det är. D som gjort det förut är taggad så jag kan inte annat än känna detsamma! Kommer nog inte bli så mycket slitjobb dock, tror vi bara ska köra traktor och utöver det ingår viktiga saker som äta gott, dricka öl och kolla in i en lägereld hela kvällarna, så kommer nog bli en väldigt annorlunda men mysig upplevelse. 

Igår visade Jundah ännu en gång hur man festar till det ordentligt. Jag jobbade i baren under kvällen så började med att servera drinkar, men efter det blev det min tur också! Vi gick till ett skjul där vi gjorde upp en stor värmande brasa som vi dansade runt till dunkande musik ända till kl 3. Antagligen den hittills bästa kvällen här alla vi kunde skratta åt hela dagen. 
Så idag har varit en bakfylledag med hög klass! Efter gårdagens vilda festande kände ingen av oss som var lediga under dagen för annat än bara ligga och glassa i den sköna solen vid Jundah oas, så kallade poolen. Passande nog var det lördag vilket på hotellet innebär pizza night!! Så vi behövde inte oroa oss förbakfyllemat utan kunde grisa i oss rikligt med kolhydrater som sög upp en del av alkoholen.



Jag och Niamh :D

Haha galet dansande kring brasan!

Idag vid poolen ;)

Vattnet är inte så skönt som det ser ut och Kira och jag hoppade i!!

Pizzas in process :D
Dags för mig att packa ner alla mina varmaste kläder (som alla sagt att jag kommer behöva) och sen äntligen få mig en god natts förberedande sömn till morgondagen. Lovar er att ta myyycket foton att ladda upp till tisdag när jag kommer hem! xx

2 kommentarer:

  1. Hard work for you honey:) puss mams

    SvaraRadera
  2. Kompis, var är nästa inlägg?? :) Dör ju i väntan på nästa update! :o

    SvaraRadera